Wednesday, October 10, 2007

Day +462 : I can cook :-)

I am fine today.

Following the 10th Anniversary Thanksgiving dinner last Saturday, our church held a thanksgiving service at the church the next day.

Someone invited me to contribute some food for lunch after the service which I gladly accepted. I volunteered to fry 4 packs of Beehon (400g each) on the Sunday morning :-)

It took about 15 minutes to fry a pack of Beehon, so I spent one hour to complete frying all 4 packs. If I have a larger wok and perhaps a construction spade, I would have fried all of them in one shot :-)

The maid helped to process carrot into slides, it would take hours to cut the carrot alone if she did not use the handy tool.The ingredients which took my mother-in-law and maid hours to prepare.
I was in charge of frying only :-) Easier than preparing the ingredients.
The amount that a pack of Beehon would produce. My mother-in-law was having "headache" seeing ingredients scattered all around the kitchen. Can't be help :-( I had to fry fast; else they would transform into charcoal.
Transfer the finished product to pot.
Finally, it was ready to be dispatched to church. This amount could serve at least 50 people :-)
See you next post :-)

2 comments:

Anonymous said...

hi david,
很高兴可以在你的部落格留言,更讶异于你过去所经历的一切,你的经历让我内心震撼了很久,也思考了很多关于神的作为...
或许不提起你已经忘记了我,我是碧珊,过去爱家的...(不好意思称自己为同工,因为后来的后来,在我灵命渐渐的成长中,才发觉自己过去对神、对教会及牧者,都有许多愚昧的地方...)
感谢主,至少让我目前开窍了,哈,很高兴看到你们的全家福,更高兴你胜过疾病的煎熬...要加油哦
有机会我也想找天会去教会探望你们。
看到daniel,josseph这么大了,有点难以置信,哈,这也证明自己老了,都还已经是一个孩子的妈了。
帮我问候有倩姐,会想念你们哦。神赐福你们全家。take care

David said...

Hi碧珊,

谢谢你的问候留言,也很高兴在多年以后可以在此重逢。

我没有忘记你们。教会感恩晚宴我遇到你的先生,我有问起你。

过去的归过去,最要紧的还是在过程中我们是否学到东西及成长。如果过去的风雨能让你有所成长,那你就不亏过去了。

是的,时间不留人,孩子在长大,说好听一点我们也在长大(其实是长老)。但最要紧的还是要懂得珍惜神赐给我们在这世上每一秒。

非常欢迎你来拜访我们。我们好没有见过你孩子呢。

代我问候你的先生和孩子。

神赐福你们。