Sunday, October 07, 2007

Day +459 : Church 10th Anniversary Thanksgiving Dinner

I am fine today.

My family and I attended our church 10th Anniversary Thanksgiving Dinner last night. There were more than 300 church members and guests turned up for the event.

My wife and I joined the church since 1998, the second year we shifted from Miri, Sarawak to Kuala Lumpur. Time passes really fast, we have been with the church for 9 years already :-)

I wrote the following article for the 10th Anniversary Bulletin to briefly describe our life in the church.

我在蒲宣的日子

我于一九九七年辞去国油的工作,与太太有倩从砂劳越的美里搬来吉隆坡工作。搬来的第一年,我和我的太太在一间英文教会聚会。但因为多年来我们一直在中文教会中参加聚会及事奉,很难适应英文教会。当时蒲种还处于发展初期,要在附近找到中文教会不是一件容易的事。

搬来的第二年,有倩在她所执教的益智华小认识了吴德辉牧师的长子吴望临小弟,才知道就在我们住家附近有间叫做『蒲种宣道会』的中文教会。吴牧师主动的联络我们,介绍宣道会的背景及信仰给我们。我们觉得它的基础信仰与我们一向来在沙劳越所参加的卫理公会相差无几,于是就积极的投入这间教会。

因为那时是教会成立初期,人数还很少,有许多事奉的空间。当时唱诗是用吉他来伴奏,而有倩多年来都在卫理教会担任司琴,于是教会就在不久后买了一架电子琴,由有倩来担任司琴,为聚会崇拜增添了不少的气氛。我对音乐也有浓厚的兴趣,从小参加教会的诗班,所以一直来也在在敬拜赞美团队服事神。除此之外,也得到吴牧师的信任,多年来在教会担任圣工委员。

那时我们的大儿子Daniel还很小,但我们还是不停的准时参加聚会,因为作司琴的不能迟到。不论是参加主日崇拜或是小组聚会,我们都把他放进篮子里带去聚会。这个篮子就成为他的交通工具,又是他的睡床,拿来拿去,非常方便。以后出生的三个孩子都有用到这个篮子。

我于2005年11月尾在砂劳越的古晋被诊断出患上血癌。那时整家人正在古晋度假。因为情况严重,医生不准许我飞回吉隆坡进行治疗。所以第一轮的化疗被逼在古晋进行。吴牧师在百忙中从吉隆坡飞到古晋支持我,为我祷告,并在医院里照顾我几天。教会的弟兄姐妹们也不断的为我祷告,同时在经济上支持我们。我对教会牧者及弟兄姐妹的关爱感激不尽。

在这九年里,我看到教会的人数从区区的几人到现在的百多人,真是感谢神!在成长过程中,我们经历了许多的欢乐时光,也走过了许多艰难的路程,但神的恩典却从来没有离开过我们。

我感谢神能让我及家人在蒲种宣道会中学习、事奉及成长。也感谢牧师及师母多年来的关怀与照顾。愿神赐福给蒲种宣道会,继续茁壮成长,在这个社区里做盐做光,吸引人归主,荣神益人。

I thank God for bestowing me health to participate and to witness the glory of God in this memorable event :-)

My brother Richard was leading the worship. He can sing very well :-)
My wife was playing piano.
I was conducting the choir :-)
Dinner with pastors.
My wife, Aaron, the maid, and Adriel were enjoying the food.My mother-in-law, Joseph and Daniel.
My niece came all the way from Melaka to attend the dinner :-)
Aaron was trying very hard to master the use of chopsticks.
See you next post :-)

No comments: